سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان طراح لباس موفقی شد؟

برای ورود به دنیای مد و طراحی لباس، در واقع سه مسیر وجود دارد. مسیر اول گذراندن دوره های دانشگاهی و کسب مدرک از دانشگاه های معتبر است که هنرجو پس از دریافت مدرک اقدام به ارائه یک کالکشن کرده و درخواست کار می دهد. مسیر دوم این است که کار خود را شروع کند و از مرحله طراحی لباس تا دوخت و تولید را خودش انجام دهد. و مورد سوم این است که به صورت پروژه ای برای شرکت های مختلف فعالیت کند.

طرز پوشش در هر جامعه با فرهنگ آن ارتباط تنگاتنگی دارد، بنابراین وظیفه طراحان لباس در شکل گیری فرهنگ جامعه بسیار پررنگ می باشد و دارای اهمیت است. اولین عامل مهم در به وجود آمدن یک لباس، طراح آن است. از این رو طراح لباس باید مهارت بالایی در طراحی و ایده پردازی داشته باشد و بتواند به خوبی ایده های خود را روی کاغذ ترسیم کند و به تمام اصول و فرهنگ جامعه نیز توجه داشته باشد. زمینه ای که طراح در آن به ایده پردازی و اجرا می پردازد نیز از عوامل مهم است. مثلا طراحی لباس عروس، کاملا با طراحی لباس ورزشی متفاوت است. پس یک طراح با درنظر گرفتن زمینه های مختلف و تفاوت هایشان باید اقدام به طراحی کند. کار طراحی لباس تا زمانی که طرح به مرحله دوخت و تولید برسد ادامه دارد و طراح در تمام این مراحل با تولید کننده همراه است .

زمان نیز در رشته طراحی لباس اهمیت ویژه ای دارد. زیرا طراح با توجه به زمان که چه فصلی است، اقدام به ارائه ایده و طرح می کند. طراح لباس باید در هر فصلی متناسب با آن فصل لباس طراحی کند و لازم به ذکر است که در نظر گرفتن سلیقه مردم نیز از وظایف طراح لباس محسوب می شود.

 

در واقع در دوره های آموزش طراحی لباس، هنرجو می آموزد که با در نظر گرفتن نکات ذکر شده و دیگر اصول، به ایده پردازی بپردازد و با کمک ابزار آنها را روی کاغذ ترسیم کرده و ارائه دهد. و با همراهی تولیدکنندگان طرح هایش را به مرحله تولید برساند.

مدرسه مد و لباس مهسا زارع در نظر دارد با برگذاری دوره های آموزش طراحی لباس و آموزش های دیگر در زمینه های مد و لباس، تجربیات خود را بههنرجویان عزیز و علاقمند به صنعت مد انتقال دهد و تا شکوفایی استعدادهایشان گام به گام آنان را همراهی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مدرسه مد و لباس مهسا زارع مراجعه کنید.